T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
|
MUŞ POLİSEVİ KORONA VİRÜS ACİL EYLEM PLANI REHBERİ
|
|
COVID-19 hastalığı etkeni, bulaşma yolları, vaka tanımları ve tanı yöntemleri hakkında bilgi vermek; COVID-19 vakası veya daha önce temas etmiş kişi ile karşılaşıldığında izlenmesi gereken strateji ve uygulama şekilleri hakkında yol göstermek amacıyla tüm polisevi personeli ve ziyaretçiler için hazırlanmıştır.
2.Kapsam: COVID-19 enfeksiyonunun bulaşmasını engellemeye yönelik olarak alınacak tüm önlemleri kapsar.
3.Sorumlu Kişiler: ……………………………………………………………..
1.GÜVENLİK
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Muş Polisevine gelen ilk ziyaretçileri karşılayan güvenlik personellerimizin sürekli olarak tek kullanımlık eldiven ve maske kullanması gerekmektedir. Güvenlik görevlilerinin yüz yüze temas olasılığını azaltmak için camlı kabinlerde bulunmaları önerilir. Böyle bir imkan yoksa, kuruma giriş yapanlarla güvenlik görevlileri arasında en az 1 metre mesafeyi sağlayacak şekilde düzenleme yapılmalıdır. 1 metreden uzak durulacaksa sadece tıbbi maske yeterlidir. |
2. |
Gelen ziyaretçiden (kargo vb. dahil) herhangi bir malzeme alındığında (kalem, kağıt vb. dahil) tek kullanımlık eldiven ile alınacak ve kullanılan alandan ayrı bir bölgeye konumlandırıldıktan sonra tek kullanımlık eldivenler değiştirilecektir. Malzemenin temas ettiği alanlar alkol bazlı temizleme maddesi ile silinecektir. |
3. |
Güvenlik tarafından gelen ziyaretçinin son 14 gün içerisinde yurtdışı teması olup olmadığı sorgulanacak ve varsa ziyarete gelen kişiye bilgi verilerek uygun bir üslup ile işletmeye alınamayacağı bildirilecektir. |
4. |
İçeri alınacak ziyaretçiye ziyaret tarihinden itibaren 14 gün içinde hastalığa yakalanırsa işletmemize haber vermekle yükümlü olduğuna dair form imzalattırılmalıdır. |
5. |
Personelin tesise giriş/çıkışlarında vücut ısısı ölçümleri termal ya da temassız ateş ölçerlerle yapılacak ve bu veriler günlük olarak kayıt altına alınacak ve asgari 14 gün süreyle saklanacaktır. Ayrıca personelin birlikte yaşadığı kişilerin de koronavirüs (Covid-19) açısından izlenebilmesi için personelden bu kapsamda bilgi alınacaktır. |
6. |
Ziyaretçilerin içeri alınması uygunsa ziyaretçiye tek kullanımlık maske ve eldiven teslim edilecek ve ziyaret sırasında kullanması sağlanacaktır. Görevliler Nizamiye kapı önüne çıkmayacak ve nizamiye kulübesinde çalışanlarla en az iki adım mesafeli olacak şekilde mesafeli olacaklardır. |
7. |
Görevlinin dinlenmek üzere yerinden ayrılması halinde (çay, yemek vb.) kullanılan maske ve eldiven çıkartılmalı ve uygun şekilde çift poşetlenerek atılmalıdır. Gözlük/yüz koruyucu bir sonraki kullanıma hazırlık için en az %70’lik alkolle temizlenmelidir. |
2.RESTORAN
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Yemek dağıtım bölgesine sorumlusu dışında kimse alınmamalıdır. |
2. |
Yemek dağıtımından sorumlu kişiler bölüme girer girmez önce sadece içeride kullanılmak üzere önlüğünü giyecek, ellerini dezenfekte edecek, yeni tek kullanım maske ve eldivenini takacaktır. Dışarıya bu ekipmanlar ile kesinlikle çıkılmayacak, çıkıldığı takdirde yenisi ile değiştirilecektir. |
3. |
Yemekler kişi geldikçe tabağa alınacak, önceden tabağa koyularak benmari (sıcak suyla yemek ısıtma tezgahı) üzerinde bekletilmeyecek, mümkün olduğu sürece tek kullanımlık tabldot, köpük tabaklar, paket tuz ve baharat çatal bıçaklar kullanılmalıdır. |
4. |
Restoran sabah (öğlen servisine açılmadan) ve akşam (kapanıştan) sonra günlük 2 (iki) defa yıkanmalı, restoran girişine dezenfektan koyularak gelen personelin ellerini dezenfekte ederek içeri girmesi sağlanmalıdır. |
5. |
Yemekler toplu halde yenmemelidir. Yemek yerken ya da çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için kişiler arası en az 1,5 metre sosyal mesafenin korunması sağlanmalıdır. Gerekli yer işaretlemelerine uyulması sağlanmalıdır. |
6. |
Salgın riski geçinceye kadar restorana yabancı kişilerin ve ziyaretçilerin girişi engellenmelidir. Mümkün değilse tüm personellerin yemeğini bitirmesi ardından ayrıca belirlenecek saat aralığında gelmesi sağlanacaktır. |
7. |
Restoranda varsa televizyonunda veya bilgisayarda sesli olarak Covid-19 ile ilgili video oynatılacaktır. Restoran ve Mutfak çalışanları mutlaka eldiven ve maske takmalıdır. |
8. |
Çalışan personel içerisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olanlara tıbbi maske takılarak izole edilmeli, ilgili sağlık birimine yönlendirilmelidir. |
9. |
İş yeri içinde mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunulmamalıdır. Dokunulduğunda eller su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabuna ulaşılamıyorsa el antiseptiği kullanılmalıdır. |
10. |
Görevli her işin başında, çiğ besinlere dokunduktan sonra, tuvaletten her çıkışta, yemekleri servis etmeden önce ve mendil kullandıktan, paraya dokunduktan, kirli araç-gereçlere dokunduktan, öksürüp-hapşırdıktan, çöplere dokunduktan sonra mutlaka hijyenik bir şekilde ellerini yıkaması gerekmektedir, |
11. |
Müşterilerin nakit para yerine kredi kartı ile temassız ödeme terminali kullandırılır ve dokunulması durumunda hemen %70’lik alkol ile temizlenmelidir. |
12. |
Masaların sadece karşılıklı oturma düzeni sağlanacaktır. Masa yanlarına sandalye konularak oturma düzeni oluşturulmayacaktır. |
3.SOYUNMA ODALARI
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Soyunma odalarına kalabalık grup halinde gidilmemeli, parça parça paydos yapılarak kişi yoğunluğu azaltılmalıdır. |
2. |
Soyunma odası girişlerine dezenfektan yerleştirilmelidir. |
3. |
Günlük kıyafetler ile iş kıyafetinin birbirine temas etmemesine dikkat edilmelidir. İş kıyafeti her gün 60-90 C’de yıkatılmalıdır. |
4. |
Dolap kapakları, kapı kolları gibi temas edilen alanlar günde en az 1 kere alkol bazlı temizleyici ile silinmelidir. |
4.ARAÇLAR
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Araç kullanımında personel yoğunluğu azaltılmalı, mümkünse her kullanımda asgari personel bulunacak şekilde düzenlenmelidir. |
2. |
Mesai bitimi sonrası toplu taşıma kullanarak evlerine ulaşan personel tespit edilerek bu dönem içerisinde evlerine bırakılması, mümkün değilse tek kullanımlık maske ve eldiven ile kullanması sağlanmalıdır. Ayrıca toplu taşıma kullanımı zorunlu olan hallerde çıkış ve giriş saatleri toplu taşımanın yoğun olmadığı saatlere göre ayarlanmalıdır. |
3. |
Araç kullanımından en az 15 dk önce özellikle elle temas edilebilecek kapı kolu, koltuk çevresi, emniyet kemeri vb. noktalar alkol bazlı temizleme maddeleri ile temizlenmelidir. |
4. |
Araçlar kullanım öncesi temizlendikten sonra camları açılarak iyice havalandırılması sağlanacaktır. |
5. |
Araçların genel dezenfektasyonu sürekli olarak yaptırılmalıdır. |
5.TUVALETLER
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Tuvalet temizliği sıklığı arttırılmalı, günde en az 4 (dört) defa dezenfekte edilmelidir. |
2. |
Tuvaletlere hijyenik el yıkama ile ilgili bilgilendirme posterleri asılmalıdır. |
3. |
Tuvalet dezenfeksiyonu için 1:100 sulandırılmış çamaşır suyu kullanılmalıdır. |
4. |
Tuvalet içerisinde köpük sabun, hareketli havlu ve içten çekmeli havlu dispanserleri hiçbir şekilde eksik bırakılmayacaktır. |
6.TOPLANTI ODALARI
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Mümkün olduğunca toplantı düzenlenmeyecek, zorunlu hallerde internet üzerinden yapılması tercih edilecek, internetten yapılma imkanı yoksa sayı minimize edilecek ve kişiler arasına en az 1 metre mesafe korunacaktır. |
2. |
Toplantı odalarında kullanım öncesi masa ve sandalyeler alkol bazlı temizleme maddesi ile silinecek sandalyeler arası mesafe 1,5 m olacaktır |
3. |
Toplantı süreleri minimumda tutulacaktır. Toplantı odalarının olduğu alana protokol garsonları ve korumalardan başka kimse girmeyecektir. |
4. |
Toplantı sonrası camlar açılarak odanın havalandırılması ve temizlik işlemleri ilgili görevlilerce yapılacaktır. |
7.RESEPSİYON
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Muş Polisevi içerisinde COVID-19 kapsamında alınan kurallara uyulmalıdır. |
2. |
Misafirlere, resepsiyonda Koronavirüs (Covid-19) salgını kapsamında hijyen konusunda alınan önlemler ve uygulamalar ile misafirlerin uyacakları kurallar hakkında yazılı bilgilendirme yapılacaktır. Misafirleri talep etmesi halinde tesis girişinde yeterli miktarda maske ve el dezenfektanı bulundurulacaktır. |
3. |
Resepsiyon görevlileri eldiven ve maske takmalıdır. Diğer müşteriler ve çalışanlar ile sosyal mesafe kurallarına (en az 1 metre, 3-4 adım) dikkat edilmelidir. Misafirlerin yapacağı ödemelerde nakit ödeme yerine mümkün olduğunca temassız pos cihazları tercih edilecektir. Temaslı pos cihazı kullanılması durumunda temizlik ve dezenfeksiyonu yapılacaktır. |
4. |
Sabah yapılacak temizlik haricinde Toplantı salonu ve Resepsiyonun bulunduğu alana resepsiyon görevlisi ve protokol garsonları dışında hiç kimse alınmamalıdır. (Kat çalışanları ve restoran için gelenler diğer kapıları kullanacaklar.) |
5. |
Temas ve izleme takibinin yapılabilmesi amacıyla her misafirin bulunduğu kattaki diğer misafirlerin (özellikle sağ ve sol yan odaları ile karşı odasında kalanların) bilgileri tesislerden ayrılmalarından itibaren 14 gün süreyle muhafaza edilmelidir. |
8.KONAKLAMA VE ODALAR
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Kat görevlileri rutin temizlik esnasında camları silmeli, odalar en az 1 (bir) saat havalandırılmalıdır. Her oda için ayrı bir eldiven ve maske kullanılmaya özen gösterilmelidir. |
2. |
Özellikle misafir odadan ayrıldıktan sonra odanın uygun yöntemlerle temizliği/dezefeksiyonu ve havalandırması yapılmadan odaya yeni misafir kabul edilmeyecektir. |
3. |
Kat aralıkları ve tırabzanlar, sabah ve öğleden sonra olmak üzere günde 1 (bir) defa temizlenmelidir. |
4. |
Her kata ayrı bir dezenfektan yerleştirilmeli ve her gün doldurulmalıdır. |
5. |
Misafirin kullandığı (çarşaf, nevresim, havlu) ürünler katlanarak bohçalanmalı, bu işlem sırasında toz ve partikül oluşumuna izin vermeyecek şekilde (çırpma ,silkeleme yapılmamalıdır) toplanmalıdır. |
6. |
Çarşaf ve havlu gibi tekstil ürünleri 60-90 C’de yıkanmalıdır. Ve odalarda bulunan şampuan, sabun, duş bonesi, vb. ürünler tek kullanımlık olacaktır. |
7. |
Odalarda bulunan klimaların üretici talimatları doğrultusunda düzenli bakım ve onarımlarının yapılması sağlanmalıdır. |
8. |
Özellikle eller ile sık dokunulan yüzeyler; kapı kolları, bataryalar, düğmeler, telefon ahizesi, ortak kullanım alanlarındaki tuvalet ve lavabo temizliğine özen gösterilmelidir. Bu alanların temizliği için su ve deterjan ile temizlik yapıldıktan sonra 1:10 oranında sulandırılmış çamaşır suyu veya klor tablet (ürün tarifine göre) kullanılmalıdır. |
9.LOKAL(ÇAY OCAĞI)
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Masalar arası mesafe 1 (bir) m’den az olmayacak tercihen 2 (iki) m olacak şekilde düzenleme yapılmalıdır. Lokalde toplu şekilde oturmak yasaklanmalıdır. |
2. |
Lokal görevlileri eldiven ve maske takmalıdır, gelen müşterilere karşı mesafeli durmalı, çay veya başka bir içecek verme esnasında sosyal mesafenin korunması amacıyla müşterilere gerekli ikazlar yapılmadır. |
3. |
İçecek verme işlemlerini mümkün olduğu kadar tek kullanımlık karton bardakta yapılması sağlanmalı, çöp toplanması diğer işlemlerde mutlaka eldiven değişimi yapılması sağlanmalıdır. |
4. |
Çay demleme veya içecek hazırlama işlemleri mutlaka maske ve eldiven kullanılarak yapılmalıdır. Her sabah göreve gelen ve akşam görevli olup ta mesai bitiminde çıkacak kişi olmak üzere günde 2 (iki) defa dezenfektan işlemleri yapılmalıdır. |
10.TEKNİK İŞLER
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Su deposu ve zemin kata teknik personel harici hiç kimse girmeyecek, zemin kattaki wc ve lavabo kapıları sürekli açık bırakılarak havalandırılacaktır. |
2. |
Teknik personel zemin katta yapılacak her işlemde maske ve eldiven kullanacak, zemin kattaki dezenfektan işlemlerinden sonra üst kat tamiratları ve dezenfektan işlemlerinde de sık sık eldiven ve maske değiştirecektir. Zorunlu olmadıkça dışarıdan tamirat ustası çağrılamayacaktır. |
3. |
İş elbisesi ve günlük elbiseleri birbirine temas etmeyecek şekilde iş elbiselerini kullanımdan sonra 60-90 C’de yıkanmasını sağlayacak. |
4. |
Dezenfektan yapılacağı zaman gelen işçilere mutlak surette eşlik edip takibini yapacak. Tamirat işlerinde diğer çalışanlarla mesafeli olup maske ve eldiven ile çalışacak. |
3.11.MUTFAK
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Aşçılar rutin temizlik esnasında (yemek öncesi, yemek sonrası) tezgahları dezenfektan ile yıkamalı, mutfak en az 1 (bir) saat havalandırılmalıdır. |
2. |
Özellikle elle dokunulan yüzeyler; kapı kolları, bataryalar, dolap kapakları, duvarlar ve mutfak araç gereçleri temizlenmeli mutfak görevlileri dışında mutfağa giriş yasaklanmalıdır. |
3. |
Mutfak görevlisi personel saçlarını yemeğe düşmesini engelleyecek şekilde toplayıp/bone takacaktır. |
4. |
Mutfak, sabah ve öğleden sonra olmak üzere günde 2 (iki) defa temizlenmeli, çöplerin içeriğine temas edilmeden boşaltılması sağlanmalıdır. |
5. |
Mutfağa bir dezenfektan yerleştirilmeli ve aşçılar sürekli el temizliğine dikkat etmelidir. |
6. |
Dışarıdan gelen ürün ve malzemeler iyice yıkanmalı ve son kullanma tarihleri kontrol edilmelidir. |
7. |
Temizlik ve yemek yapmak için ayrı ayrı bir eldiven ve maske kullanılmaya özen gösterilmelidir. |
8. |
Çalışanlar işyeri ortamına girmeden ve çalışma sırasında sık sık en az 20 sn boyunca sabun ve suyla ellerini yıkamalı önlükler günlük olarak değiştirilmeli, 60-90 C’de yıkanmalı ve kişisel günlük giysilerle temas ettirilmemelidir. |
9. |
Çalışanların mümkün olduğunca diğer çalışanlarla yakın temasta bulunmaları ve ekipman, araç ve gereçlerin ortak kullanımı önlenmelidir. |
10. |
Görevli her işin başında, çiğ besinlere dokunduktan sonra, tuvaletten her çıkışta, yemekleri servis etmeden önce ve mendil kullandıktan, paraya dokunduktan, kirli araç-gereçlere dokunduktan, öksürüp-hapşırdıktan, çöplere dokunduktan sonra mutlaka hijyenik bir şekilde yıkanmalıdır. |
3.12.İDARİ BÜRO
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
İdari olarak çalışan görevliler, salgın hastalıklara karşı planlanmış acil durum eylem planını devreye almak, çalışanları, görev konusu ile ilgili yapılması gerekenler hakkında bilgilendirip görevlerini belirlemekle yükümlüdür. |
2. |
Mümkün olduğu sürece çalışanlara görev ve işlemleri ile ilgili telefon ile bilgi verilip zorunlu olmadıkça idari büroya gelmemeleri özellikle istenmelidir. |
3. |
İdari büronun temizlik görevlileri tarafından günlük 1 (bir) defa dezenfekte edilmesi sağlanmalıdır. |
4. |
İdari büro çalışanları, maske ve eldiven kullanmalı aralarındaki mesafe 1,5 m olmalı, yakın temastan kaçınmalıdırlar. |
5. |
Klor bileşiklerinin uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silinerek dezenfeksiyon sağlanmalıdır. |
3.13.ORGANİZASYONEL ve GENEL ÖNLEMLER
No |
Alınması Gereken Önlem |
1. |
Şube içerisinde sürekli bir şekilde insanlar ile yüz yüze arada 1 metre veya daha kısa mesafe kalacak şekilde temas eden çalışanlar tıbbi maske takmalıdır. Maskenin burun, ağız ve çeneyi de kapatacak şekilde takılması, dış yüzeyine dokunulmaması, dokunulur ise alkol içerikli el antiseptikleri ile el hijyeni sağlanması gerekmektedir. Maske ön yüzüne dokunulmadan yanlarda yer alan lastiklerinden, bağcıklı ise bağcıklarından tutularak çıkartılmalı ve el hijyeni sağlanmalıdır. |
2. |
Salgın dönemi içerisinde ziyaretçi kabulü minimize edilmeli, zorunlu haller dışında kabul yapılmamalıdır. |
3. |
Koronavirüs sorumlusu/sorumluları tarafından gerektiğinde ibraz edilmek üzere hijyen ve temizlik tedbirleri başta olmak üzere her bir alan için alınan/uygulanan tedbirlere ilişkin günlük/periyodik izleme formları ve kontrol listeleri hazırlanacaktır. |
4. |
Koronavirüs sorumlusu/sorumluları söz konusu formları kullanarak her saat başı tesiste alınması gereken tedbirleri denetleyecek, aksaklıkları giderecek ve varsa alınması gereken ilave tedbirler konusunda tesis yönetimi bilgilendirilecektir. |
5. |
Yurt içi ziyaretler mümkün olduğunca yapılmamalıdır. |
6. |
Aynı vardiyada mümkün olduğunca aynı personelin çalıştırılmamasına özen gösterilecektir. Personel kıyafetlerinin günlük temizliği ve hijyeni sağlanacaktır. |
7. |
Kronik rahatsızlığı bulunan ve 65 yaş ve üstü risk grubundaki kişiler belirlenerek idari izin verilecektir. |
8. |
Personel C vitamini konusunda desteklenecek şekilde yemeklerde takviye gıdalar verilecektir. |
9. |
Üretim içerisinde personellerin yakın ve temas halinde çalışması en aza indirilecek, yapılamadığı durumlarda personelin tek kullanımlık maske ve eldiven kullanması sağlanacaktır. Üretim girişlerine dezenfektan yerleştirilecektir. |
10. |
Personel, kendisine veya birlikte yaşadığı kişilerde koronavirüs (Covid-19) semptomlarını görmesi halinde bu durumu vakit kaybetmeksizin tesis yöneticisine bildirecektir. Personel, koronavirüs semptomu/şüphesi bulunan misafir ile temas etmesi halinde nasıl hareket edeceği konusunda bilgilendirilecektir. |
11. |
Temizlik personeli için check list oluşturularak, kapı kolları, merdiven tırabzanları gibi sürekli temas edilen noktaların gün içinde alkol bazlı temizlik maddeleri ile temizlenmesi sağlanmalıdır. |
12. |
Tesis içerisinde lobi/bekleme salonu alanları dahil olmak üzere oturma alanları, kafe bahçe gibi ortak kullanım yerlerinde kesinlikle tavla, okey, iskambil kağıdı vb. materyal bulundurulmayacaktır. |
13. |
İşletmemizde Covid-19 tespit edilmesi durumunda hareket tarzları ile ilgili acil durum planlaması yapılmalıdır. İzolasyon odası vb. önlemler alınmalıdır. |
Konaklama tesislerinde konaklayanlar arasında COVID-19 hastalığı ile uyumlu şikâyetleri (ateşe eşlik eden öksürük veya solunum sıkıntısı) olan kişiler olması durumunda;
|
|
|
|
|
© 2024 Muş Emniyet Müdürlüğü